Dlaczego klienci kupują online, za pośrednictwem komputera, tabletu lub telefonu komórkowego? Według najnowszych badań, wyjaśnienia tego zachowania są zaskakujące. Zawsze uważano, że ecommerce jest modelem zorientowanym na cenę, co oznacza, że w wielu przypadkach cena jest nadal głównym czynnikiem skłaniającym do zakupu. Jednak rzeczywistość ta dotyczy raczej sytuacji, gdy konsument decyduje się na wypróbowanie sklepu internetowego po raz pierwszy. Powody, dla których konsumenci preferują ten sposób konsumpcji, są bardziej związane z naszym stylem życia, komplikacjami współczesnego świata i zatłoczeniem naszych miast. Oto niektóre z nich:

– Większa różnorodność marek i produktów.
– Łatwość porównania cen i funkcji.
– Unikanie tłumów i tłoku podczas zakupów.
– Lepsze ceny.
– Możesz poprosić o niezależne opinie na temat tego, co zamierzasz kupić, bez porady sprzedawcy.
– Nie ma żadnych kosztów transportu, parkowania ani benzyny.

Różnorodność zalet handlu elektronicznego

Jakie inne korzyści możemy znaleźć robiąc zakupy w sieci? Oprócz tych wymienionych powyżej, mamy dostęp do pełniejszych informacji o produkcie, łatwość, z jaką można dokonać zakupu i płatności, a także coś, co obecnie staje się bardzo ważne, możliwość otrzymywania spersonalizowanych rekomendacji opartych na indywidualnym guście.

Dzięki śledzeniu historii Twoich zakupów i historii wyszukiwania, sklepy internetowe oferują spersonalizowane rekomendacje, co znacznie poprawia doświadczenie zakupowe i ułatwia znalezienie produktów, które lepiej odpowiadają prawdziwym gustom. To tak, jakbyśmy weszli do sklepu, a sprzedawca, widząc nas, podpowiedziałby, czego tak naprawdę szukamy.

Z drugiej strony, istnieje trend wśród kupujących, aby zwrócić się ku możliwości odbioru w sklepie tego, co kupujemy online. To kolejny dowód na to, że możliwość dostępu do większej ilości produktów oraz szybszy i sprawniejszy proces kasowy, bez kolejek i tłoku, całkowicie wpływa na nasze preferencje.

Dlatego też musimy stwierdzić, że handel elektroniczny jest częścią naszej rzeczywistości, ponieważ wpasował się w nasz nowoczesny styl życia, oferuje nam korzyści, których nie ma żaden inny kanał sprzedażowy, a ponadto nie ma granic fizycznych ani geograficznych. Jest to kanał bardziej uniwersalny i demokratyczny.